Case bedrijfsproces optimaliseren Levensverzekeraar

De context in deze opdracht is een levensverzekeraar die onderdeel uitmaakt van een Nederlandse multinationale bank/verzekeringsgroep. De volumes zijn groot idem de commerciŽle ambities maar ook de resultaten zijn dusdanig dat er een te grote druk is ontstaan op de back office processen die het succes aan de voorkant niet meer Ďbij kunnen benení. Hierdoor ontstaan onoverbrugbare achterstanden en dure fouten in de afhandeling, die te verhelpen zijn met back office bedrijfproces optimaliseren. Lees ook de bedrijfsproces publicatie over backoffice workflow management problemen en reorganisatie.
 

Doelstellingen optimaliseren

  • Beschrijven Ďas-isí procesgang
  • Redesign van de gewenste procesflows (=back office bedrijfsproces optimaliseren)
  • Voorbereiden en implementeren nieuwe back office processen
  • Ontwerpen en invoeren meetinstrumenten en communicatiemiddelen voor effectief performance management
  • Operationele maatregelen wegwerken achterstanden
  • Ontwerpen en invoeren COSA workflow management software

Resultaat back office

  • Effectieve back office processen voor polis administratie en claim- uitkeringsafhandeling alle levensverzekeringsproducten
  • Achterstanden weggewerkt en geen nieuwe achterstanden
  • Reorganisatie back office afdelingen doorgevoerd
  • ICT ondersteuning back office processen in lijn gebracht met geoptimaliseerde werkprocessen

Reactieformulier


 

.